- Szczegóły
- Kategoria: Aktualności
- Odsłony: 7
Uprzejmie informujemy, iż w dniu 24 grudnia 2024r. (wtorek)
Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej będzie czynny do godziny 12:00.
Informujemy również, że w dniu 27 grudnia 2024r. (piątek)
Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej będzie nieczynny.
Za wszelkie niedogodności przepraszamy.
- Szczegóły
- Kategoria: Aktualności
- Odsłony: 29
Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Bestwinie informuje o rozpoczęciu naboru wniosków w ramach Programu resortowego Ministra Rodziny i Polityki Społecznej "Opieka wytchnieniowa” dla Jednostek Samorządu Terytorialnego – edycja 2025.
Głównym celem Programu jest wsparcie członków rodzin lub opiekunów sprawujących bezpośrednią opiekę nad:
- dziećmi od ukończenia 2. roku życia do ukończenia 16. roku życia posiadającymi orzeczenie o niepełnosprawności lub
- osobami niepełnosprawnymi posiadającymi:
a) orzeczenie o znacznym stopniu niepełnosprawności albo
b) orzeczenie traktowane na równi z orzeczeniem wymienionym w lit. a, zgodnie z art. 5 i art. 62 ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz. U. z 2024 r. poz. 44, z późn. zm.)
- poprzez umożliwienie uzyskania doraźnej, czasowej pomocy w formie usługi opieki wytchnieniowej, tj. odciążenie od codziennych obowiązków łączących się ze sprawowaniem opieki nad osobą z niepełnosprawnością przez zapewnienie czasowego zastępstwa w tym zakresie. Dzięki temu wsparciu, osoby zaangażowane na co dzień w sprawowanie opieki nad osobą z niepełnosprawnością dysponować będą czasem, który mogą przeznaczyć na odpoczynek i regenerację, jak również na załatwienie niezbędnych spraw życiowych. Usługi opieki wytchnieniowej mogą służyć również okresowemu zabezpieczeniu potrzeb osoby z niepełnosprawnością w sytuacji, gdy członkowie rodzin lub opiekunowie z różnych powodów nie będą mogli wykonywać swoich obowiązków.
Szczegółowe informacje dotyczące Programu uzyskać można w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Bestwinie, ul. Szkolna 4, tel. 32 215 46 37.
- Szczegóły
- Kategoria: Aktualności
- Odsłony: 52
5 października 2024 r. weszła zmiana do ustawy o szczególnych rozwiązaniach związanych z usuwaniem skutków powodzi oraz niektórych innych ustaw.
Zasiłek powodziowy dla rodziny lub osoby samotnie gospodarującej, poszkodowanej w wyniku powodzi we wrześniu 2024 r. na terenie objętym stanem klęski żywiołowej, jest powiększony o kwotę 1000 zł w celu pokrycia kosztów zużycia energii elektrycznej lub paliwa niezbędnych do osuszania pomieszczeń zajmowanych przez tę rodzinę lub osobę.
Osoby, które złożyły wnioski o przyznanie zasiłku powodziowego na potrzeby bytowe w wys. do 2000 zł i poniosły dodatkowe koszty związane z pokryciem kosztów zużycia energii elektrycznej lub paliwa niezbędnych do osuszania zajmowanych pomieszczeń mogą złożyć wniosek na dodatkowy 1000 zł.
Wnioski można składać w siedzibie Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Bestwinie
ul. Szkolna 4 tel. 32 215 46 37 lub 32 215 46 58.
Wnioskodawca składa oświadczenie dotyczące poniesionych dodatkowych kosztów zużycia energii lub paliw bądź przedkłada posiadane zaświadczenie wydane przez Wójta Gminy dotyczące pracy osuszaczy elektrycznych.
UWAGA!! Organ wypłacający zasiłek po jego wypłacie dokonuje weryfikacji prawdziwości danych zawartych we wniosku, o przyznanie świadczenia. Jeżeli w wyniku weryfikacji ustalono, że rodzina lub osoba samotnie gospodarująca, która otrzymała zasiłek, nie poniosła szkody w wyniku wystąpienia powodzi, organ wypłacający zasiłek wydaje decyzję o jego zwrocie, określając termin jego zwrotu nie krótszy niż 7 dni. Do zwrotu zasiłku stosuje się przepisy o postępowaniu egzekucyjnym w administracji w zakresie egzekucji obowiązków o charakterze pieniężnym.