- Szczegóły
- Kategoria: Witryna
- Odsłony: 2171
Gminna Komisja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych
Bestwina ul. Szkolna 4
tel. 322154637, 515340349
Do zadań Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych należy w szczególności:
1. Podejmowanie czynności zmierzających do orzeczenia o zastosowaniu obowiązku poddania się leczeniu w zakładzie lecznictwa odwykowego, wobec osób które w związku z nadużywaniem alkoholu powodują rozkład życia rodzinnego, demoralizację małoletnich, uchylanie się od obowiązku zaspokajania potrzeb rodziny albo systematycznie zakłócają spokój lub porządek publiczny, w tym:
• udzielanie informacji o trybie kierowania na leczenie odwykowe,
• udzielanie informacji o instytucjach, które mogą udzielić pomocy rodzinie z problemem alkoholowym,
• udzielanie bieżącej informacji lub podejmuje interwencje w sprawach związanych (wszczętych) z leczeniem odwykowym,
2. Opiniowanie :
• projektu Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Przeciwdziałania Narkomanii
• projektów uchwał dotyczących limitu punktów sprzedaży napojów alkoholowych oraz usytuowania na terenie Gminy Bestwina punktów sprzedaży napojów alkoholowych,
• wydawania postanowień na sprzedaż lub podawanie napojów alkoholowych pod względem zgodności lokalizacji punktu sprzedaży z uchwałami Rady Gminy w Bestwinie,
3. Prowadzenie kontroli przestrzegania warunków sprzedaży, podawania i spożywania napojów alkoholowych.
Sprawy o podjęcie interwencji związanych z leczeniem odwykowym Gminna Komisja Rozpatrywania Problemów Alkoholowych rozpatruje podczas posiedzeń, na które zapraszane są zainteresowane strony.
- Szczegóły
- Odsłony: 2277
Biuro do spraw profilaktyki i uzależnień
Bestwina ul. Szkolna 4
tel. 322154637, 515340349
Do zadań Biura ds. profilaktyki i uzależnień należy w szczególności:
1. prowadzenie spraw związanych z profilaktyką i przeciwdziałaniem problemom wynikającym z uzależnień od alkoholu i narkomanii oraz uzależnień behawioralnych
2. przygotowanie we współpracy z Gminną Komisją Rozwiązywania Problemów Alkoholowych projektu Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Przeciwdziałania Narkomanii, planu zadań i wydatków związanych z jego realizacją, a także sprawozdań z jego realizacji,
3. realizacja zadań wynikających z Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Przeciwdziałania Narkomanii
4. prowadzenie całokształtu spraw związanych z ogłaszaniem otwartych konkursów ofert na realizację zadań wynikających z Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Przeciwdziałania Narkomanii
5. współpraca z Gminną Komisją Rozwiązywania Problemów Alkoholowych
6. działalność informacyjna i edukacyjna w stosunku do osób i rodzin dotkniętych problemami uzależnień i przemocy
7. współpraca z podmiotami leczniczymi oraz innymi podmiotami w zakresie profilaktyki i promocji zdrowia na terenie Gminy
8. prowadzenie spraw związanych z zezwoleniem na sprzedaż i podawanie napojów alkoholowych
9. przygotowanie raportów, sprawozdań, ankiet dotyczących ochrony zdrowia
10. współpraca z Zespołem Interdyscyplinarnym
- Szczegóły
- Odsłony: 3616
Dodatek mieszkaniowy jest świadczeniem pieniężnym wypłacanym przez gminę, mającym na celu dofinansowanie do wydatków mieszkaniowych ponoszonych w związku z zajmowaniem lokalu mieszkalnego.
Kryteria uprawniające do otrzymania dodatku mieszkaniowego:
a) tytuł prawny do lokalu
Dodatek mieszkaniowy może być przyznany:
- najemcom oraz podnajemcom lokali mieszkalnych, zamieszkującym w tych lokalach,
- osobom mieszkającym w lokalach mieszkalnych, do których przysługuje im spółdzielcze prawo do lokalu mieszkalnego,
- osobom mieszkającym w lokalach mieszkalnych znajdujących się w budynkach stanowiących ich własność i właścicielom samodzielnych lokali mieszkalnych,
- innym osobom mającym tytuł prawny do zajmowanego lokalu mieszkalnego (np. umowa użyczenia) i ponoszącym wydatki związane z jego zajmowaniem,
- osobom zajmującym lokal mieszkalny bez tytułu prawnego, oczekującym na przysługujący im lokal zamienny lub najem socjalny lokalu (np. gdy orzeczono o ich uprawnieniu do lokalu socjalnego w wyroku sądowym).
b) Osiąganie odpowiednio niskiego dochodu
Dodatek mieszkaniowy przysługuje, jeżeli w okresie 3 miesięcy poprzedzających datę złożenia wniosku o jego przyznanie średni miesięczny dochód przypadający na jednego członka gospodarstwa domowego wnioskodawcy nie przekroczył w gospodarstwie:
- jednoosobowym – 40%
- wieloosobowym – 30% przeciętnego wynagrodzenia w gospodarce narodowej, obowiązującego w dniu złożenia wniosku.
Jeżeli dochód jest nieco wyższy, nie zamyka to możliwości otrzymania dodatku – jeśli bowiem kwota nadwyżki nie przekracza wysokości dodatku mieszkaniowego, należny dodatek mieszkaniowy obniża się o tę kwotę.
c) Odpowiednia powierzchnia użytkowa lokalu
Kryterium metrażowe uzależnione jest od liczby osób mieszkających w lokalu mieszkalnym.
Dodatek mieszkaniowy przysługuje, gdy powierzchnia użytkowa lokalu nie przekracza określonej dla danej liczby osób powierzchni (powierzchnia normatywna) o więcej niż 30% (lub 50% jeśli wielkość pokoi i kuchni nie przekracza 60% powierzchni całego lokalu).
Liczba osób zamieszkujących w lokalu |
Powierzchnia normatywna |
Powierzchnia normatywna + 30% |
1 osoba |
35 m2 |
45,5 m2 |
2 osoby |
40 m2 |
52,0 m2 |
3 osoby |
45 m2 |
58,5 m2 |
4 osoby |
55 m2 |
71,5 m2 |
5 osób |
65 m2 |
84,5 m2 |
6 osób |
70 m2 |
91,0 m2 |
W przypadku zamieszkiwania w lokalu większej liczby osób dla każdej kolejnej osoby zwiększa się normatywną powierzchnię tego lokalu o 5 m2. |
Powierzchnię normatywną powiększa się o 15 m2, jeżeli:
- w lokalu mieszka osoba niepełnosprawna poruszająca się na wózku inwalidzkim
- lub osoba niepełnosprawna, której niepełnosprawność wymaga zamieszkiwania w oddzielnym pokoju.
Powiększenie jest niezależnie od liczby członków gospodarstwa domowego. O wymogu zamieszkiwania w oddzielnym pokoju orzekają powiatowe zespoły do spraw orzekania o niepełnosprawności.
Wymagane dokumenty:
- wniosek o przyznanie dodatku mieszkaniowego potwierdzony przez zarządcę budynku lub inną osobę uprawnioną do pobierania należności za lokal mieszkalny
- wystawiony przez zarządcę lokalu bądź osobę uprawnioną do pobierania należności za lokal mieszkalny dokument potwierdzający wysokość opłat za lokal (w rozbiciu na składniki, W pkt 9 należy podać wydatki za miesiąc poprzedzający dzień złożenia wniosku o przyznanie dodatku mieszkaniowego - zgodnie z art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 21 czerwca 2001 r. o dodatkach mieszkaniowych;
- deklaracja o dochodach za okres pełnych trzech miesięcy kalendarzowych poprzedzających dzień złożenia wniosku
- dokumenty, na podstawie których wypełniono deklarację o wysokości dochodów, potwierdzające wysokość dochodów wszystkich osób zamieszkujących lokal z trzech pełnych miesięcy kalendarzowych, poprzedzających datę złożenia wniosku, np.:
- zaświadczenie zakładu pracy o dochodach
- odcinki renty/emerytury lub zaświadczenie z ZUS;
- w przypadku otrzymywania alimentów - wyrok sądu (w wysokości zasądzonej) lub zaświadczenie od komornika (w przypadku otrzymywania alimentów w wysokości niższej niż zasądzona lub otrzymywania świadczeń z funduszu alimentacyjnego) lub oświadczenie (w przypadku otrzymywania alimentów dobrowolnych);
- uczniowie/studenci – zaświadczenie ze szkoły lub uczelni o wysokości uzyskanych stypendiów lub świadczeń z tytułu praktyk zawodowych;
- oświadczenie o wysokości dochodów osiągniętych z prowadzonej działalności gospodarczej
- zaświadczenie o powierzchni gruntów wyrażonej w hektarach przeliczeniowych lub decyzja o naliczeniu podatku od nieruchomości rolnej;
- jeśli w lokalu zamieszkuje osoba niepełnosprawna poruszająca się na wózku inwalidzkim należy dostarczyć orzeczenie o niepełnosprawności oraz dokument potwierdzający poruszanie się osoby na wózku inwalidzkim (np. zaświadczenie lekarskie)
- jeśli w lokalu zamieszkuje osoba niepełnosprawna, której niepełnosprawność wymaga zamieszkiwania w oddzielnym pokoju, należy dostarczyć orzeczenie o niepełnosprawności, w którym orzeczono o wymogu zamieszkiwania w oddzielnym pokoju.
Dodatkowe informacje:
Dodatek mieszkaniowy przyznaje się na 6 miesięcy, licząc od pierwszego dnia miesiąca następującego po dniu złożenia wniosku.
Dodatek nie może być przekraczać 70 % wydatków na powierzchnię normatywną lokalu oraz nie może być niższy od 0,5% kwoty przeciętnego wynagrodzenia.
Język dokumentu: polski, format: pdf, rozmiar: 293 KB. Po kliknięciu w link plik otwiera się w nowej karcie
Wniosek o przyznanie dodatku mieszkaniowego
- Szczegóły
- Kategoria: Witryna
- Odsłony: 2905
Osoby z niepełnosprawnością otrzymują między innymi dofinansowania ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych (PFRON) oraz pomoc w postaci niefinansowej (aktywizacja społeczna i zawodowa, nowe formuły opieki nad osobami z niepełnosprawnościami w domu i poza nim).
Poniżej prezentujemy aktualne informacje zaczerpnięte ze strony Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Bielsku-Białej:
Karta Praw Osób z niepełnosprawnością
(Link zewnętrzny do pcpr.starostwo.bielsko.pl, nowe okno przeglądarki)
Przewodnik informacyjny
(Link zewnętrzny do pcpr.starostwo.bielsko.pl, nowe okno przeglądarki)
Dofinansowanie z PFRON
(Link zewnętrzny do pcpr.starostwo.bielsko.pl, nowe okno przeglądarki)
Program wyrównywania różnic między regionami III
(Link zewnętrzny do pcpr.starostwo.bielsko.pl, nowe okno przeglądarki)
Ulgi i uprawnienia
(Link zewnętrzny do pcpr.starostwo.bielsko.pl, nowe okno przeglądarki)
Centrum - Środowiskowy Dom Samopomocy
(Link zewnętrzny do pcpr.starostwo.bielsko.pl, nowe okno przeglądarki)
- Szczegóły
- Kategoria: Witryna
- Odsłony: 4713
1. Aktualności
2. Informacje
2.1 Informacje prawne
2.1.1 Biuletyn Informacji Publicznej
2.1.2 Klauzula informatyczna RODO
2.1.3 Polityka plików cookies
2.1.4 Deklaracja dostępności
2.1.5 Mapa strony
2.2 Dzieł świadczeń rodznnych
2.2.1 Świadczenia rodzinne
2.2.2 Fundusz alimentacyjny
2.2.3 Świadczenie wychowawcze 500+
2.2.4 "Za życiem"
2.3 Dział pomocy śreodowiskowej i integracji społecznej
2.3.1 Świadczenia z pomocy społecznej
2.3.2 Klub integracji Społecznej
2.3.3 Pomoc żywnościowa dla najuboższych
2.4 Profilaktyka
2.4.1 Akty prawne
2.4.2 Punkt konsultacyjny
2.4.3 Przydatne linki
2.4.4 Alkohol, narkotyki, przemoc
2.4.5 Zespół interdyscyplinarny
2.4.6 Zezwolenia
2.5 Karta Dużej Rodziny
2.6 Europejskie Fundusze Społeczne
2.7 Stypendia socjalne
2.8 Wspieranie rodziny
2.9 Sprawozdania finansowe Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej (link zewnętrzny)
3. Fundusz Solidarnościowy
3.1 Asystent osobisty osoby niepełnosprawnej
4. Pliki do pobrania
5. RODO
6. BIP
7. Kontakt